Dreamers

Thursday 1 August 2013

DEWATA ATMA...( tiga )

 Aku pernah diberi Tuhan pilihan. Sebuah pertukaran.
Akan diberikan aku sepasang sayap
dan kembalikan sepasang kaki,
 sepasang mata serta sepasang tangan. 
Namun, aku memilih sepasang sayap
 kerana aku kira aku memilihnya demi kebebasan.
Namun, apabila aku telah jauh tersesat, 
barulah aku mengerti akan kebesaran Tuhan.
Kau berikan aku sepasang kaki untuk kembali ke pangkal jalan,
 kau berikan aku sepasang mata untuk menangisi penyesalan 
dan sepasang tangan untuk meraba-raba dalam kegelapan mencari jalan pulang. 
Sedangkan sayap itu hanya kebebasan nan palsu, 
fantasi semata-mata 
dan memilikinya adalah sesuatu yang di luar kewajaran. 
                                      warisan casiopia
                                                               warisan casiopia
                                                                          warisan casiopia
                                                                                     warisan casiopia
                                                                                        

No comments:

Post a Comment